12 Nisan 2013 Cuma

Ergenlik Dönemi Şiirleri Hakkında Genel Bilgi

Ergenlik Dönemi Şiirleri Hakkında Genel Bilgi
Ergenlik Dönemi Şiirleri
 
 
On Yedi
I
Büyüyorum,
Çocukluktan yetişkinliğe adım atarken
Aradaki çürük merdivenlere takılıyorum.
Vücudumda bıraktığı kadar
Ruhumda da iz bıraktı gençliğim,
Kan akmayan, kabuk tutmayan yaralar.
Yarını düşünecek kadar büyüdüm diyorum,
Dünümü unutacak kadar büyüdüm.
Yaşım kadar acılarım da büyüdü
Acı tatma isteğim de.
Ben büyüdükçe başkaları da büyüdü
Ve hep çocuk kaldı resimler..
II
Gün geçtikçe pastedaki mumlar arttı.
Günler o kadar hızlı geçti ki
Ortada ne mum ne de pasta kaldı.
III
Çocukken eğlenmeye geldiğim parka
Bugün zehirlenmek için geliyorum.
Bir paket kibrit gibiyiz şimdi biz,
Keder birimize değse hepimiz tutuşuyoruz.
IV
Uzun dizenin kısası;
Bir uçurumun ucundayım şimdi.
Atlasam öleceğim biliyorum,
Kalsam burda sürüneceğim.
Ne yapsam ne etsem karar veremiyorum..
Anıl Vatandaş
 
 
İlk Göz Ağrım.
Küçücüktün büyüdün,
Dertlere büründün.
Sakın doğmamış olsaydım deme,
Kederimden ölürüm.
Dayanamam akan,
Bir damla gözyaşına,
Bazen kızsam da sana,
Bedenimde Canım,
Damarımda kanımsın,
Sen benim ilk sevdam,
İnan ilk göz ağrımsın.
Ne desem boş,
Biliyorum.
Şimdi anlamazsın,
Anlayamazsın beni.
Anne olunca
Yavruna sarılınca,
Anlarsın belki o zaman.
Hatasız kul olmaz yavrucuğum.
Ne olur hatalarımla sev beni.
Seviyorum inan,
İkinizi de,
Hem de çok.
Çok, Çok seviyorum.
İnan pişman değilim
İyiki doğurmuşum,
ben sizi ve seni..
Gel arkadaş olalım,
Derdi, kederi, sevince,
Karıp ta paylaşalım.
Bir sıkıntın mı var,
Olacak elbet.
Dünya,
Dikensiz gül bahçesi değil ki,
Elinde kanar,
Yüreğinde yanar.
Elin oğlu değimli,
Ömre zarar.
Ama yavrum.
Senin yaranı ancak,
Senin dertlerini,
Senin yaşındayken,
Yaşamış olan,
Anan sarar.
Ne olur saklama benden,
Getir bana anlaşalım,
Ananım,
İstersen paylaşalım,
İstersen ağlaşalım,
.
Benimde başımda esti,
Bu kavak yelleri.
Bende yaşadım,
Gençleri bunaltan.
Bu tatlı hayalleri.
Bilirim kalbinde esen,
Sert rüzgârları.
Çakan şimşekleri,
Seni benden uzaklara sürükleyen,
O azgın selleri.
Bende yaşadım.
Şimdi yaşadığıma pişman olduğum.
Sonradan acısını içimde yaşadığım,
Ve hala yaşattığım.
Unutmadığım.
Unutamadığım.
Ruhumda isyan,
Gözüm yaş dolu
O acı günleri.
Necdet Erem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sponsor